TË NDIHMOSH
PERSONALITETIN E ADOLESHENTIT
nga John McNamara
John McNamara, i cili ka pothuaj njëzet e pesë vjet punë praktike
me adoleshentë në shkolla, prezanton njohuritë e tij të mbledhura përmes eseve
dhe ligjëratave të studentëve, po aq sa dhe fjalët e tij të këshillave dhe vëzhgimeve
të cilat janë mbledhur në një raport autentik me studentët e tij.
HYRJE
Ajo
çfarë do t’ju prezantoj është thjesht pikërisht sesi praktika ime me Montesori
reflektohet në fjalët dhe veprimet e studentëve të mij, në atë sesi shfaqen
nevojat e tyre, dhe se sa nevojat e tyre takohen. Nuk ka asgjë filozofike rreth
këtij prezantimi. Unë jam një mësues dhe ajo që po prezantoj nuk është asgjë më
shumë se sa ajo që kam vëzhguar në punën time me adoleshentë të Montesorit për njëzet
e pesë vjet. Pas së gjithash, në librin e saj Nga Fëmijëria në Adoleshencë, Maria Montessori thotë: “Ne duhet të mbajmë mend që ka një gjë që edukimi duhet ta mbajë si një
guidë të sigurtë, dhe kjo është personaliteti i fëmijëve të cilët duhet të
edukojmë”.
Personazhi
i Anës në muzikalin Unë dhe mbreti
thotë: “Është një thënie shumë e lashtë por dhe një mendim i vërtetë dhe i ndershëm,
që, nëse bëhesh mësues duhet të mësohesh nga nxënësit e tu”. Dhe kjo është sigurisht e vërtetë në
rastin tim.
Çdo
plan zhvillimi ka një punë për të bërë për të kontribuar në maturimin e fundit
të secilit individ. Në shumë situata puna përfundimtare e rritjes, puna e vetëvlerësimit ku ne mësojmë
se kush jemi dhe çfarë jemi, ndodh gjatë adoleshencës. Maria Montessori
shkruan:
“Është edukimi i adoleshentëve që është i rëndësishëm,
sepse adoleshenca është koha kur fëmija hyn në burrëri dhe bëhet pjesëtar i
shoqërisë. Nëse puberteti është në anën fizike
një kalim nga një gjendje fëminore në një gjendje adulti, gjithashtu
kemi dhe anën psikologjike një kalim nga fëmija të cilit i duhet të jetojë në
një familje, në një njeri i cili duhet të jetojë në shoqëri. Këto dy nevoja të
adoleshencës: për mbrojtje gjatë kohës së kalimit të vështirë fizik dhe për një
të kuptuar të shoqërisë në të cilën ai është gati të hyjë dhe të luajë pjesën e
tij si njeri, janë dy probleme që janë e një rëndësie të njëjtë për sa i përket
edukimit në këtë moshë.”
Gjatë kësaj faze, adoleshentët duhet të
bëjnë gjykime rreth vetes së tyre. Gjykimet që nuk janë aq sasiore – duke iu përgjigjur
pyetjes “Sa i mirë jam?”, se sa cilësore – duke bërë pyetjen, “Sa jam i mirë?”
Ky
është një ndryshim i rëndësishëm. Është njëlloj si shpejtësi dhe saktësi me
fakte matematikore. Nëse theksojmë shpejtësinë e shtyjmë fëmijën në pasaktësi,
e cila bëhet thellësisht e rrënjosur dhe shumë e vështirë për t’u rritur. Por,
nëse theksojmë saktësinë atëherë suksesi kujdeset për veten dhe fëmija arrin
suksesi dhe saktësinë. E njëjta gjë është e vërtetë për pjekurinë – të rrisësh
adoleshentë duhet të zbulosh se në çfarë janë të mirë ata dhe ata e bëjnë këtë
gjë duke zbuluar në çfarë janë ata të mirë.
Ka
më shumë në jetë sesa në të parët e qëllimit vetë; është dëshira dhe besimi ose
shpresa e të shkelurit të atij shtegu dhe të arriturit me sukses qëllimin. Adoleshentët duhet të arrijnë
njohurinë në të cilën janë të mirë – ata duhet të kenë ndjenjën që ata janë të
mirë në të, ndjenjën e besimit, bindjen që ajo që ata dëshirojnë është brenda
arritjes së tyre.
Maria
Montessori e thotë bukur këtë gjë:
Për të pasur sukses në jetë varet në çdo rast në vetë-besimin
dhe në njohurinë e aftësive tëdikujt dhe në fuqitë shumë-anësore të përshtatjes.
Vetëdija e të diturit si ta bëjë veten të dobishëm, si të ndihmojë njerëzimin në
shumë mënyra, e mbush shpirtin me besim në vete, me pothuaj dinjitet fetar. Janë dy “besime” që mbështesin
njeriun: besimi në Zot dhe besimi në vete. Dhe këto dy besime duhet të
ekzistojnë krah për krah: i pari që i përket jetës së brendshme të njeriut, i
dyti jetës së tij në shoqëri.
Në
fjalët e tij një adoleshent Montessori i diplomuar dhe një prind Montessori
flasin me këtë vizion të ri. Adoleshenti thotë:
Unë e konceptoj jetën si një pemë e cila rritet ngadalë ditë pas ditë, dhe një
edukimi im Montesori paraqet rrënjët e forta nga të cilat kjo pemë zhvillohet.
Çdo syth dhe degë që del nga kjo pemë simbolizon talentet dhe arritjet e mia. Eksperienca ime Montessori është
parimi bazë i jetës sime, dhe ndikimi i saj do të qëndrojë me mua përgjithmonë.
Në fjalët e tij prindi thotë:
Idetë e saj kanë
patur një ndikim të thellë tek unë. Unë besoj që niveli ku këto ide përhapen në
kulturën tonë do të jenë shkalla e shpresës për të ardhmen e njerëzimit. Shoh fëmijët
tanë të pajisur me një vizion të jetës “ashtu siç duhet”, dhe që zotërojnë
njohurinë sesi të arrijnë dhe të mbajnë atë. Kudo që të shkojnë nuk mendoj se
ata do të jenë në gjendje të vendosin për ndonjë gjë tjetër.
Në vëzhgimin nëpër vite, këtu po jap disa pika të njenjave
që kam pasur përmes kontaktit tim të drejtpërdrejtë me studentët e mi.
IMAGJINATA DHE ADOLESHENTI
Adoleshenti i ri vazhdon të përdorë imagjinatën e tij
krijuese, e cila është e bazuar në realitet, për të zhvilluar vetën e tij ose të
saj. Maria Montessori në librin Nga Fëmijëria
në Adoleshencë shkroi, ”Imagjinata
nuk zhvillohet derisa njeriu, kurajon dhe forcën, i përdor për të krijuar. Dhe
nëse kjo nuk ndodh, imagjinata i drejtohet vetes vetëm si një shpirt qjendet në
zbraztësi”.
Në librin Tendencat
Njerëzore dhe Edukimi Montessori , Mario Montessori ngrinte pyetjen, “Duke
parë zogjtë që përplasin krahët dhe që fluturojnë nga njëra pemë në tjetërn,
ngjiten në pemë, përplasin krahët – një njeri a e theu qafën. Jo! Ajo çfarë bëri
ai ishte të përdorte imagjinatën e tij, jo në mënyrë imagjinare, por në mënyrë
krijuese, për të nxjerrë në pah mos-ekzistencën, diçka që mund të ekzistojë dhe
mund të jetë një avantazh praktik për të".
Ne duhet ta lejojmë këtë imagjinatë krijuese të vazhdojë të
zhvillohet. Pas së gjithash, një qen i gëzuar gjithmonë e tund bishtin e tij.
Gjithsesi, ne nuk mund ta bëjmë një qen të tundë bishtin. E njëjta gjë është me
imagjinatën.
ABSTRAGIM
Madje edhe me
adoleshentët, ne duhet të sigurojmë materiale konkrete dhe punë manipulative. Shumë studentë
nuk mund të zotërojnë disa ide pa to. Ne duhet të vazhdojmë të pranojmë
superioritetin e të mësuarit në mënyrë aktive me anë të ndjenjave të ndryshme të
kundërvëna të mësuarit me anë të njërës. Aftësia për të menduar në terma
abstrakte, nga përgjithësime dhe konceptualizimi nuk zhvillohet shpejt por më
tepër në një periudhë të madhe kohe. Ne duhet të vazhdojmë të sigurojmë aftësi
për të ndjerë, prekur, shijuar dhe po aq sa dhe të shkruash, lexosh, përllogaritësh
dhe dëgjosh.
Vetë studentët arijnë në përfundime përmes punë së tyre
vetjake me materialet. Në të njëjtën mënyrë fëmija në klasat e ulta të fillores
zbulon veten e tij ose të saj formulën e numrit pi grek, po në këtë mënyrë edhe adoleshenti i ri zbulon formulën
katrore. Sidoqë të jetë, matematike, gjuhë, biologji, ose çfarëdolloj gjëje
tjetër, ne nuk e japim që në fillim rregullin apo formulën matematikore.
Rregullat apo formulat janë pikat e mbërritjes dhe jo pikat e nisjes.
LIRI, LËVIZJE DHE VETË-DISIPLINË
Ashtu si në nivelet e tjera Montessori, një nivel i drejtë
pavarësie duhet të lejohet të arrijnë atë liri e cila formon themelin për vetë-disiplinë.
Synimi është studentët të cilët mund të manovrojnë lirinë dhe të veprojnë me përgjegjshmëri. Studentët
janë të lirë të përdorin të gjitha ndjenjat e tyre, ndërsa mësuesi duhet të
prezantojë mjedisin që do t’i ndihmojë ata të lidhen me detyrat e ngarkuara,
njohurinë apo procedurat, dhe t’i ndihmojë të mësojnë në një mënyrë të re dhe më
të plotë.
Në nivelin e adoleshentit është një tendencë për të
menduar një lëvizje fizike ose ushtrim si diçka që ne e bëjmë për të mbajtur
trupin tonë të funksionojnë mirë. Por prirjet tona njerëzore janë me ne në çdo
fazë të zhvillimit dhe është gabim ta mendosh atë një lëvizje si diçka veçan
nga funksione më të larta. Qëllimi i vërtetë i lëvizjes, thotë Maria
Montessori, është “shumë më i lartë se prodhimi i një dëshire ose forcimi i
mushkërive. Lëvizjet e një qenieje njerëzore duhet të jenë të koordinuara me
trurin”.
Muskujt tanë janë në të vërtetë vetëm një pjesë e sistemit
qendror nervor. Sistemi qendror nervor i cili përbëhet nga tri pjesë që janë
truri, ndijimet dhe muskujt, na vë në lidhje e komunikim me botën dhe me njerëz
të tjerë. Është një sistem lidhjesh i cili mund të funksionojë mirë vetëm kur
ai funksionon si një grup. Kështu, kur flasim për adoleshentin të marrësh në
konsideratë lëvizjen vetëm nga pikëvështrimi fizik është një padrejtësi. Lëvizja
është në mënyrë të ndërlikuar e lidhur me zhvillimin e mendjes. Zhvillimi
mendor është i lidhur me lëvizjen dhe varet nga ajo.
Ne kemi nevojë ta dallojmë aktivitetin si jetësor dhe
thelbësor për zhvillimin fizik të adoleshentit, ta pranojmë dhe ta mirëpresim
atë, dhe të ndihmojmë atë ta vërë trupin e tij në përdorim të mirë. Ideja e të lënit të adoleshentit
të lirë për të vepruar është e lehtë për t’u rrokur por nuk është gjithmonë e lehtë
për t’u zbatuar. Duhet shumë vetëpërmbajtje dhe durim.
DASHURI, SIGURI DHE MARRËDHËNIE
Dashuria dhe siguria janë thelbësore për mbijetesën tonë.
Fëmijët duhet së pari të mësojnë të njohin dhe të japin dashuri në mjedisin e
dashur familjar gjatë viteve të tyre të para të jetës. Adoleshentët kanë nevojë
për një mjedis jashtë shtëpisë ku ata të mund të njohin dhe të japin dashuri.
Atëherë kemi fituar një jetë me besim. Për të njohur dhe për të dhënë dashuri,
ne duhet së pari ta provojmë atë. Gjatë kësaj eksperience zhvillohet dhe besimi
në vetvete. Për shkak të zhvillimit të veçantë fizik dhe sjelljes së tyre,
adoleshentët në veçanti kanë nevojë për
mësues të dhembsur e të dashur me një ndjenjë humori të cilët nuk i mërzisin,
ndëshkojnë apo akuzojnë ata.
Përveç kësaj, për të njohur mirë një të rritur, çdo
student duhet të ketë mundësinë të njohë shumë mirë një shumëllojshmëri studentësh
të tjerë. Ata kanë nevojë për një ndjenjë përkatësie dhe pranimi nga shokët.
Ashtu si tha një prej studentëve tanë në fjalimin e diplomimit, “I detyrohem
shumë shokëve të mi, tek të cilët gjithmonë mund të mbështetem gjithmonë më është
dashur të jem veçse vetvetja kur isha me ta. Shpresoj që të kem qenë aq pjesë e
jetës së tyre sa ata kanë qenë pjesë e jetës sime. Secili ishte i veçantë në mënyrën
e tij/saj dhe mendoj se ka një pjesë të vogël të secilit prej tyre brenda
meje.”
Në fjalimet e diplomimit studentët gjithmonë bëjnë komente
të forta të përzemërta e të çiltëra rreth marrëdhënieve dhe sa të rëndësishme
dhe të nevojshme janë marrëdhëniet e tyre me njëri tjetrin dhe me mësuesit.
Marrëdhëniet ishin filli i përbashkët që dilte në të gjitha fjalimet. Duhet të
ndërtojmë në këtë nevojë për marrëdhënie dhe të ndihmojmë t’i bëjmë këto vite
vitet më të veçanta për aktivitete dhe projekte në grup. Shumë nga ajo që i përket
një programi Montessori për adoleshentë duhet të jetë e fokusuar në grup dhe e
skicuar/formuar për dhe nga grupet e përfshira në të.
Adoleshentët janë, si grup, mjaft të ndryshëm. Dhe kështu, kur punojmë me grupe
në të njëjtën kohë nuk duhet kurrë të harrojmë nevojën e tyre të trajtohen si
individë. Jo vetëm që ata janë mjaft të ndryshëm nga njëri tjetri, por
ata janë në ndryshim të vazhdueshëm si individë.
Në duhet të dallojmë variacionet, eksperiencat e ndryshme
të mëparshme, njohuritë apo dijet e studentëve, etj. Ne duhet të fillojmë me
pyetje dhe interesa apo çështje të adoleshentëve të rinj dhe t’i ndihmojmë ata
të gjejnë përgjigje dhe domethënie të cilat mund të harmonizohen apo bashkohen
në kuptimin e tyre të vetevetes dhe të botës së tyre. Ne nuk duhet kurrë të
harrojmë që parimet Montessori u zbatohen individëve, dhe jo një klase të tërë.
Adoleshentët e
rinj janë gjithashtu të rritur të rinj. Ata duhet të trajtohen në përputhje me
rrethanat. Dhe më e rëndësishmja, atyre duhet t’u jepet një sasi autonomie. Rrjedhimisht,
ata nuk mund të pranojnë më kontrollin si-prind në shtëpi apo në shkollë.
Vite më parë studentët e përshkruanin mjedisin e
adoleshencës si më poshtë:
ü
Një mjedis ku ne mund të përjetojmë
komunitetin, pohimin ose pranimin, dashurinë dhe mbështetjen;
ü
Një vend i sigurtë dhe të gjallë ku
ne mund të provojmë, zbulojmë, përjetojmë, ndajmë dhe festojmë apo kënaqemi;
ü
Një mjedis ku ne mund të identifikojmë
mundësitë që fokusohen në nevojat tona zhvillimore.
ARGËTIMI (DËFRIMI) DHE ADOLESHENCA
Në fjalimet e diplomimit, shumë herë studentët kujtojnë dëfrimin
(qejfin) që ata kishin pasur në vitet e adoleshencës. Për shembull, një student
tha:
Gjatë kohës time
në shkollën Ruffing kam shijuar lirinë për të eksperimentuar me ide të reja të
tilla si zbrazja me kanaçe e një kove me ujë në fushën e bejsbollit. Më pëlqeu
të bëja me shokët gjëra zbavitëse gjatë orëve të mësimit si rrëshqiturit me
patina dhe të bërit lojë luftash me topa me ujë. Idetë tona të çmendura nuk
pushonin kurrë së shfaquri sepse krijueshmëria jonë kurrë nuk u ndalua. Kujtoj
kaq shumë momente të mira. E kuptoj që nuk do kalojë shumë që t’u tregoj shokëve
të mi për “shkollën e veçantë” e cila, për ata dhe për mua, është shkolla bazë
(themelore). Nuk do të ketë më lufta me topa uji, rrëshqitje me patina, kërcim
mbi tavolina nën muzikën e Beatles, të luajtur në baltë, apo mënyra të tjera të
ndryshme për t’u ngazëllyer në mënyra kaq të veçanta dhe unike në Ruffing.
Nëse na duhet të
punojmë me adoleshentë ne na duhet një ndjenjë humori dhe përulësie. E qeshura është
një valvul sigurie. Për shkak se adoleshentët janë në gjendje të qeshin ata janë
në gjendje ta shohin veten në marrëdhënie me të tjerët dhe me modele, dhe në të
njëjtën kohë zhvillojnë dhembshuri për të tjerët. E qeshura dhe
një ndjenjë humori bën të mundur që adoleshentët të rriten dhe të punojnë sëbashku.
Shkëlqimi në sy, pulitja e syve, të qeshurat nën hundë, të qeshurat e mëdha, bëjnë
shumë më tepër për të sheshuar pengesat sesa diskutimet e gjata rreth miqësisë
dhë dashurisë.
NËSE S’MUND TË JESH MIRË, JI GABIM
Kjo është motoja e klasës tonë.
Ne duam një afrim të pafrikë ndaj të mësuarit. Adoleshentët duan të jenë një
pozicion ku ata të mund të mësojnë nga gabimet e tyre, dhe nga të cilat të mos
kenë frikë. Një reklamë e Michael Jordan disa vite më parë e thoshte
shumë bukur. Në reklamë Michael Jordan thotë: “Unë kam humbur më shumë se nëntëqind
gjuajtje në karrierën time. Kam humbur pothuaj treqind lojra. Njëzet e gjahstë
herë më është besuar të bëj gjuajtjen e fitores dhe kam gabuar. Kam dështuar e
dështuar vazhdimisht në jetën time. Dhe kjo është arsyeja pse ja kam arritur
sukses.”
MË PAK ËSHTË MË SHUMË
Një ide tjetër e rëndësishme që më është bërë e qartë me
kalimin e viteve është ideja që më pak është më shumë. Është më e rëndësishme të
mbulosh pak hapësira në thellësi sesa të mbulosh shumë hapësira në sipërfaqe.
Një ide e rëndësishme më erdhi, një novelë e lexuar mirë dhe e kuptuar në thelb,
është gjithnjë më me vlerë se të ngutesh në shumë novela të tjera. Studentët e
gjimnazit, që vijnë nga program Montessori në shkollën fillore, bëhen shumë të
pashpresë nëse nuk janë në gjendje (apo nuk u lejohet) të bëjnë më të mirën e
tyre. Nëse një student ngarkohet me shumë detyra, si do ta bëj ai apo ajo më
të mirën e tij/saj? Jo vetëm që studenti ndjehet i pashpresë, po studenti do të
tentojë të nxitojë në punë, të fillojë të mos e pëlqejë atë, dhe mundshmërisht
të punojë në mënyrë të pakujdesshme. Dhe kur të ketë përfunduar, në vend të kënaqësisë
së një pune të bërë mirë, në vend të krenarisë së diçkaje të bërë më së miri,
studenti do të marrë një frymë lehtësimi që më së fundi e mbaroi këtë detyrë.
Pak problema matematike të bëra me padurim me vëmendje dhe kuptim të plotë janë
kaq shumë më të vlefshme akademikisht dhe emocionalisht sesa dhjetë problema të
zgjidhura me të shpejtë dhe pakujdesshëm.
ROLI I STUDENTIT
Veçanërisht në
nivelin e adoleshentit duhet të mbajmë mend rolin aktiv të studentit. Ne nuk
mund të bëjmë pyetje si, “Si mund t’i bëj që këta adoleshentë të bëjnë atë ç’ka
dua unë?” Më mirë na duhet të bëjmë pyetjen, “Çfarë duan adoleshentët?” dhe “Sa
i plotësojmë ne këto nevoja?” Me kalimin e viteve kam mësuar që sa
më shumë e nxjerr veten jashtë procesit, aq më shumë kanë zotërim studentët. Jo
vetëm anën teorive. Studentët planifikojnë dhe drejtojnë mbrëmjet e vallëzimit,
mbledhin sëbashku librin e vitit, etj., pa ndihmën e të rriturve. Dhe ndërsa
mjedisi bëhet i tyri, gjithçka shkon në vendin e vet – vetë-disiplina, të
punuarit sëbashku dhe të varurit nga njëri tjetri, pasuria e programit, ndjenja
e suksesit, etj. Ka një krenari në ta. Ky është mjedisi i tyre. Studentët tërhiqen
në aktivitete dhe projekte. Ata këmbënguli dhe vazhdojnë megjithë pengesave dhe
sfidave. Ata kanë kënaqësi në arritjet e tyre.
Një fragment nga një fjalim nga një e diplomuar në Ruffing
ndër të diplomuarit e këtij viti në qershor e shpjegon, shumë më mirë se çdo
mundja unë, se si nëse sprapsesh, të mësuarit dhe dashuria për të mësuar është në
thelb të saj:
Së pari mbi të
gjitha, shkolla teston aftësinë akademike të një studenti përmes kujdesit të
veçantë pesonal të afërt të mësuesve. Që nga lojrat në klasat para-shkollore në
projektet e zgjeruara me kompjeter, shkolla Ruffing e nxit studentin në një
mjedis klase mjaft interaktiv. Pastaj aty është ana më mahnitëse e Ruffing: nuk
ka nota. Kur flas me shokët e mi jo të shkollës Ruffing për këtë temë zakonisht
u tregoj atyre se takimet prind-mësues kanë zëvendësuar ato karta raportimi
objektive. Pastaj dëgjoj vërejtjen, “Po a keni testime ju atje? Apo a mos keni
vetëm pushime gjatë gjithë kohës?” dhe unë shpejtoj t’u tregoj ne jemi testuar
gjerësisht, megjithëse ne gjenim kohën dhe për argëtime. Pastaj një prej shokëve
gjithmonë kërkon të marrë vesh, “A studioni ju djema? Pse përpiqeni të dilni
mirë kur nuk keni vlerësim me nota?” dhe kjo pyetje bëri që unë të shkoja në
prej tipareve më delikate të një studenti të shkollës Ruffing: dëshira për të mësuar.
Ne mund të kemi ofsharë kur shoqëria Mac na caktoi projekte të mëdha, por me
pas ne i përmbushëm ato me energji e padurim. Dëshira për të mësuar është një
karakteristikë që është kaq e çmuar në një botë e përbërë nga njerëz që të thonë
që qëllimin i arsimimit tënd është të gjesh një punë të mirë për të bërë para për
të pasur një jetë të rehatshme. Unë ju nxis ju të diplomuar të kapeni pas dëshirës
për të mësuar.
Do të doja ta mbyllja me një tjetër fjalim të prezantuar
nga vajza ime, Dorothy, një e diplomuar Montessori e klasës së tetë të vitit
1998, pasi ajo përfundoi shkollën e mesme. Dorothy i shpreh shumë qartë qëllimet
e filozofisë Montessori në shkollën Ruffing:
Unë me të vërtetë
nuk kam si të di sesi ju ndjeheni pikërisht tani ndërsa prisni t’ju dorëzohet
diploma, por veç disa frikave të baza që babai im mund të thotë diçka me të vërtetë
shqetësuese/që të venë në siklet përpara kaq shumë njerëzve, do të shpresoja që
mes jush ka një lloj gëzimi – dhe jo thjesht gëzim që po largoheni nga kjo
shkollë duke ditur sesi të kërceni Charleston-in. Ajo që dua të them është gëzimi
që për pjesën tjetër të jetës ju do të keni me vete njohuritë që kemi përftuar
këtu. Dhe kështu fjalët e mia për urtësi sot janë përfitoni nga kjo eksperiencë
e mrekullueshme që ju është dhënë, dhe ndërsa kaloni në fazën tjetër të jetës
suaj, mbani mend. Mbani mend jo vetëm faktet që kemi përftuar gjatë viteve këtu,
por gjithashtu dhe mënyrat me të cilat i keni mësuar ato fakte, që do të thotë
atë ku metoda Montessori është kudo. Është një arsimim jo i “mos e bëj”, por i “bëje”. Një
edukim i eksperiencës që merr parasysh dëshirën natyrore njerëzore për të mësuar.
Një mënyrë të mësuari që kë përparësi në faktin që të mësuarit është argëtim.
Kështu pra, të diplomuar të klasës së 1998, ndërsa shkoni përpara mos harroni
atë Montessori ju ka mësuar. Gjithmonë kërkoni për të mësuar, por kurrë mos e lini kënaqësinë dhe dëshirën
të largohet nga të mësuarit. Për shembull, edhe pse vitin tjetër do
të filloni të merrni vlerësime me nota, kini parasysh, të ndjeni kënaqësi në të
mësuar dhe punoni shumë për të përftuar njohuri dhe notat e mira do të vinë më
pas natyrshëm.
Kështu ndërsa do
të vazhdoni më tej, shpresoj që të mësoni që parimet që keni mësuar këtu në
Ruffing nuk janë parime për t’u lënë mënjanë tani që po diplomoheni, por janë
parime për t’u përdorur për të gjithë jetën.
Gjithashtu, mos harroni që edukimi i mendjes pa marrë në
konsideratë shpirtin është i pavlerë. Në fakt, metoda
Montessori u themelua mbi atë të vërtetë. Prandaj është vetëm logjike që
lumturia, si edhe njohuria dhe të kuptuarit e vërtetë, nuk do të vinë nga ato që
ju rrethojnë, por nga ajo që është brenda jush. Mbani mend që
nuk ka rëndësi se sa vlerësime të larta të merrni në shkollë të mesme, çfarë
pikësh merrni në testime ose sa para keni në xhep për të shpenzuar. Ajo që ka rëndësi
është si silleni, si reagoni ndaj situatave rreth jush – se si e trajtoni
shpirtin tuaj. Kështu po e mbyll me këtë fjali: Jini të fortë dhe të rinj e të
reja me moral, dhe ndërsa ballafaqoheni me botën, do të gjeni lumturinë.
Dr.Agbazara është një njeri i mrekullueshëm, ky mjek më ndihmon ta sjell përsëri dashurin tim Jenny Williams, i cili u prish me mua 2 vjet më parë me hedhjen e magjisë së tij të fuqishme dhe sot ajo është kthyer tek unë kështu që nëse keni nevojë për ndihmë, kontaktoni atë me email: ( agbazara@gmail.com ) ose telefononi / WhatsApp +2348104102662. Dhe zgjidh problemin tuaj si unë.
ReplyDeleteBurri im bëri kërkesë për divorc, por me ndihmën e Dr. Dawn Acuna, unë dhe bashkëshorti im jetojmë në paqe me gëzim dhe lumturi. dhe tani ai më trajton si një mbretëreshë dhe më përqafon gjatë gjithë natës, kjo është ajo që kam kërkuar ndonjëherë nga burri im falë Dr dawn acuna, kontakto në Whatsapp:{ +2348032246310 }Email: ( dawnacuna314@gmail.com ) *Nëse doni të pajtoheni me të dashurin tuaj.*Nëse doni që barishtet të mbeteni shtatzënë.*Nëse doni një unazë magjike.*Nëse doni të kuroni çdo lloj sëmundjeje.*Nëse doni të bëheni të famshëm në biznesin tuaj.Dhe të tjerëve , Ju premtoj rezultat pozitiv për qind, ajo është e sinqertë që i mban gjithmonë fjalët e saj.
ReplyDelete